söndag 20 november 2011

Tändsticksask till prydnad och nytta


Jag har varit på en härlig scrapdag, med trevligt umgänge och jättegod hemlagad mat. Fick förmånen att sätta mig med Rimna en stund och hon tipsade om hur man kan måla med distresser. Tack Rimna! Vad jag gjorde får ni se längre fram. Scrapgalen har en adventsutmaning i sin blogg och deltävling 1 ett är en juldekorarion.Tyckte att den gärna får vara nyttig och har dekorerat fyra små tändsticksaskar till en juldekoration, att ha på bordet.


Den stora rosen är handgjord och har fått lite vit färg, accent och  Flower soft på sig, det gäller också smårosorna.  Olika pärlor på tråd, spetts hopvikt till en stor rosett, stjärnbrads som jag embossat och torkade blad. 


Texten är stämplad med röd distress och sedan distressad i kanterna med Vintage photo.  Remsan är rullad i ändarna och har sedan doppats i Flower soft. Papper från förra året, jag kommer tyvärr inte ihåg vad det heter. Alla kanter på asken har jag shalkat med distress Vintage photo och sedan har översidan fått lite vit färg i kanten. Knopparna på lådorna är från Tim holz.


Asken är med i följande utmaning:
 Scrapgalen: Deltävling 1 juldekoraton.

2011 VUNNIT HOS:


Ha nu en skön vecka så ses vi snart igen :O)
Zora

6 kommentarer:

Marita Johansson sa...

Den är ju bara sååå himlans läcker
Ha en underbar vecka
Kramis

Lena sa...

Så fin! Vilken vacker ros du har gjort!

Kram Lena

Ulrika sa...

Mycket snyggt! Vilken härlig design! Kul att du är med och tävlar hos oss! /DT Ulrika

May Britts papir og sånt sa...

Dette er den flotteste fyrstikkesken jeg har sett. ¨Så nydelig som du har pyntet den.

Klem May Britt

Ingela G sa...

Så jättefin asken är! Du är finurlig att få till det.
Många kramar Ingela

Ywonne sa...

Ursnygg, så himla duktig é du.

Ha det bra !