lördag 25 juni 2011

Grideteknik lila DT-uppdrag

Den här veckans utmaning hos Pysselmyran är grideteknik. Här är ett enkelt födelsedagskort i grå-lila toner som jag gjort. Jag har använt mig av två grå-blå distressfärger för att göra rutorna och postitlappar.



Sedan har också stämplat med textstämpeln Gammaldags text i några av rutorna. Jag gått över hela papperet med lila distress. Fjärilarna är urklippta från ett mönstrat papper, dessa har jag  lagt crackelering på. Ha den äran är stämplad med lila distress på en remsa där jag använt mig av en Martha Stewart punch.

Ha nu en god fortsättning på Midsommaren!!
Zora


3 kommentarer:

MirreP sa...

Jätteläckert kort!
Vad fint med fjäril bården.

Kram
Mirre

Jaana sa...

Otrligt vackert ! De milda färgerna, texten i rutorna, motivet... Allt harmonierar så fint !

Alice sa...

this is so pretty, Zora! love the soft colors. beautiful card!